Stocznia-konfrontacje

Temat: Scenariusze
ze społeczeństwem 3. Sfera kontaktów ze światem 4. Sfera aktywności językowej 5. Sfera regulowania emocjonalnego Wiek jest dowolny przy czym zajęcia trwają w przedszkolu (180 min) a w klasach 2-6 i wyżej zajęcia 90 min a ma to wyglądać tak: Klasa:... Czas:... Miejsce:.... Liczba os.: .... Obszar tematyczny: ... Temat Zajęć:.... Cel główny (1): .... Cele operacyjne (4):... Strategie edukacyjne : a-...
Źródło: pedagodzyspecjalni.fora.pl/a/a,240.html



Temat: Staż w świetlicy
dobrać metody pracy i scenariusz tak aby zachęcić np do dyskusji do debaty np nad danym problemem zawsze można zrobić jakiś przerywnik w formie ciekawej zabawy ruchowej lub integracyjnej. A warto...
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=7005


Temat: Muzyka i plastyka w kl I-III
Otóż to. W swej pracy spotykam nauczycieli, którzy twierdzą, że potrafią prowadzić zajęcia muzyczne, bo tego ich uczono na studiach. Ja się pytam : JAKICH? MUZYCZNYCH? Proces umuzykalniania rozpoczyna się od ... wiele konkretnyvh przykładów. Istnieje ogromna przepaść pomiędzy kształceniem muzycznym w szkołach muzycznych a powszechnych, ale łączy je jedno: to ucznia/ klasę dopasowuje się do narzuconego odgórnie scenariusza, a nie odwrotnie. Znam ... edukacja muzyczno-ruchowa trwała 17 lat, w tym 11 lat specjalizacji.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=2107


Temat: pomoce dla nauczyciela wychowania przedszkolnego
Piosenki: "Moje 3 i 4 lata. Scenariusze zajęć muzyczno-ruchowych." - cd z nagraniami, teskty z nutami i propozycję zajęć do każdej piosenki. Zabawy: - Rae Pica - "Świetne zabawy dla małych ... - "500 pięciominutowych zabaw" (II tomy) - ruchowe, z alfabetem, ze zwierzątkami, urodzinowe, z kolorami, z liczeniem, aktorski, w zgadywanie, z wyobraźnią, językowe, słuchowe, matematyczne, muzyczne, z wierszykami, relaksacyjne, z rymami, z nauką, umysłowe, przerywniki, z pogodą. - Hanna Trawińska - "Zabawy rozwijające dla małych dzieci" - ruchowe o charakterze gimnastycznym, umuzykalniające, dydaktyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne, tematyczne; zadania wychowawcze, planowanie poszczególnych rodzajów zabaw Polecam...
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=753


Temat: Zabawy logopedyczne na cztery pory roku
Dorota Krupa, Jolanta Pszczółka Zabawy logopedyczne na cztery pory roku Scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym Drodzy Czytelnicy, oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było ... ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji wzrokowej, pamięci i uwagi. Wszystkim ćwiczeniom nadawałyśmy formę zabawy, aby dzieci chętnie i aktywnie w...
Źródło: forumksiazki.pl/viewtopic.php?t=11852


Temat: ściągi czI
nauczyciel – ter musi zadbać o: 1. kompleksowy rozwój sfery język 2. system perce – motoryczny 3. stymulowanie 4. usprawnianie 5. korektę 6. kompensację program postępowania terapeutycznego uwzględnia 3 tory działań: 1. psychokorektywny 2. psychodydaktyczny 3. psychoterapeutyczny struktura jednostki zajęć (scenariusz) zawiera 4 ogniwa: 1. organizacja, mobilizacja, wdrażanie dzieci do pracy korektywno – usprawniającej 2. intensywna i efektywna praca 3. relaks, odprężenie i odciążenie po wysiłku 4. podsumowanie, sprawdzenie poziomu efektów terapii Metody wspomagające rozwój ... diagnoza wstępna 9. Analiza przypadku – interpretacja zdarzenia rzeczywistego lub wymyslonego+problem, 10. Metoda improwizacji ruchowej – ważne inwencje twrcze, pomysłowość + formy ruchu – odkrywanie, naśladowanie, inscenizowanie, gimnastyka, pantonima; metoda daje poczucie własnego...
Źródło: pedagogikaopole.fora.pl/a/a,193.html


Temat: do nauczycieli pracujących z podręcznikami 1 "Nasza kla
Witam! Czy ma ktoś z Was scenariusze zajęć z edukacji ruchowej w wersji elektronicznej? Podręcznik dla klasy 1"Nasza klasa" Bardzo proszę o odpowiedź, z góry dziękuje biala@op.pl
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=6347


Temat: Przydatne linki
Mogę polecić książki wydawnictwa Mac: - "Moje 3 i 4 lata" - "Moje 5 lat" - "Moje 6 lat" Są to scenariusze zajęć muzyczno-ruchowych, z załączonymi piosenkami na cd.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=953


Temat: play groups/grupy zabawowe
1. Skąd dowiadujecie się o "swojej" grupie? od innych mam (najczęściej) ,ulotek, ogłoszeń 2. Jak bardzo te zajęcia są moderowane - czy jest ktoś prowadzący i jakiś stały program, czy też raczej luźne ploty przy herbatce? My chodzimy z Klarą na dwa typy zajęć. Te pierwsze to grupy typu stay and play czyli jest główna osoba rozstawiająca zabawki na sali i pilnująca, ... państwo. Drugi typ grup to zajęcia prywatne, już płatne, najczęściej muzyczno-ruchowe. Jest osoba prowadząca - pani od tańca, osoba grająca na instrumencie i śpiewająca. Jest scenariusz zaplanowany przez taką właśnie osobę. 3. W jakich godzinach się odbywają zajęcia? Zajęcia najczęsciej odbywają sie w godzinach porannych pomiędzy 10 a 12. 4.Czy grupy są stałe, czy otwarte, żeby dołączały nowe osoby? Jak najbardziej. 5....
Źródło: wegetarianizm.pl/viewtopic.php?t=8002


Temat: psy w Centrum Zdrowia Dziecka
To ja napiszę może słów kilka o naszych wizytach w CZD. Nie mieliśmy najmniejszego problemu, żeby uzyskać zgodę. Lekarze sa bardzo otwarci i chętnie nas przyjęli. W tej chwili prowadzimy: zajęcia grupowe - 2 razy w tygodniu oraz zajęcia indywidualne - raz, dwa razy, zalezy od zaleceń rehabilitantów i skierowań dzieci. Zajęcia grupowe. Nie jest to typowa dogoterapia. Grupy są zdecydowanie za ... podstawowe cele, jakie sobie stawiamy, to: 1. Integracja dzieci na oddziale i ułatwienie im nawiązywania przyjaźni - na naszych zajęciach bardzo fajnie dzieci zaczynają ze sobą współpracowac, pomagać sobie, rozmawiać ze ... miejsce przyjazne, merdające ogonem i pełne pozytywnej energii. 3. Motywowanie do podejmowania wysiłku - tu zwłaszcza ćwiczenia ruchowe. Zwykle są ułożone tak, ze da się wykonać je na kilku "poziomach" - ... psie - budowa, zachowanie, potrzeby - również w zależności od wieku i potencjału grupy. Przyznam, ze są to trudne zajęcia do przygotowania. Nie możemy zbudować sobie scenariusza i sztywno się go ... od nas innych zajęć. I tak w tej chwili jest lepiej - grupy zostały podzielone i każdy odcinek oddziału ma swój dzień.. ale oczywiście i tak zdarza się, że niektórzy "przemycą" się dwa razy w tygodniu Oprócz grupowych prowadzimy też zajęcia indywidualne. Jest na nich obecny "pies, dziecko, rehabilitant (fizjoterapeuta) dogoterapeuta i czasem rodzic. Ćwiczenia proponuje rehabilitant, my kierujemy psem tak, aby...
Źródło: dogoterapia.fora.pl/a/a,256.html


Temat: I integracja przy piwku za nami! a PRZED nami..?
tudzież więcej niż jedno - umie wznieść toast na cześć prowdzących - potrafi się wyluzować na tego typu zajęciach sztywniactwa nie tolerujemy - nie wspomina minionych egzaminów - radość ze zdania sesji wyraża spontanicznie - patrz prowadzące - nie pamięta jak się nazywa - ale pamięta jak nazywają się prowadzące FORMA ZAJĘĆ: grupowa ,indywidualnej nie przewidujemy METODY: - praktyczna ( kupowanie, picie, burza mózgów - dzieci rzucają pomysły , lotki - uważajcie na oczy , zabawy ruchowe - taniec) - naśladowcza ( patrz cele - spontaniczność, naturalność ) - ekspresyjna (karaoke) - impresyjna ... śmiechu, spontaniczność - patrz ponownie prowadzące, ewentualnie jedzenie dla bardzo potrzebujących PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Przywitanie uczestników przez prowadzące i sprawdzenie listy obecności 2. "Burza mózgów" - każdy rzuca pomysł dotyczący imprezy, kreatywność mile widziana - patrz prowadzące i skromność również - jak wyżej. Pamiętajcie wszytsko w granicach rozsądku 3. Uczestnicy siedzą w sotsownym do imprezowania miejscu i zachowują się spontanicznie - zajęcia...
Źródło: psychologia07.fora.pl/a/a,28.html


Temat: Projekt CZAS WOLNY
WITAM :] Wraz ze Stowarzyszenie Archeologów Jutra (SAJ) organizuje projekt który roboczo nazwaliśmy "Czas Wolny". Chodzi o stworzenie bazy zajęć które są alternatywą dla spędzania czasu wolnego przed TV. Wiem że ... – Inaczej”. Projekt zakłada stworzenie jak najszerszej oferty spędzania czasu wolnego dla dzieci, młodzieży, osób dorosłych i seniorów. Interesują nas wszelkie zajęcia które mogą być alternatywą dla spędzania czasu przed telewizorem. Od zajęć czysto dydaktycznych i rozwojowych, przez naukę po-przez zabawę, zajęcia ruchowe i korekcyjne, zajęcia artystyczne jak i wszelkie formy rozrywki, kultury i sztuki. Proponujemy Państwu współpracę w jednym (lub wielu) z stworzonych przez nas działów: - Edukacja (zajęcia edukacyjne, zabawa poprzez naukę) - Sport i rekreacja (zajęcia sportowe, korekcyjne, turystyka) - Sztuka (malarstwo, teatr, śpiew, taniec) - Rozwój osobisty (wszelkie formy zajęć i warsztatów rozwoju osobistego) - Inne zajęcia (czekamy na wszelkie propozycje nie mieszczące się w wyżej wymienio-nych kategoriach, jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły i propozycje które poszerzą ofertę zajęć) Gotowa oferta będzie promowana przez SAJ w instytucjach i urzędach zajmują-cych się życiem kulturalnym. SAJ bierze na siebie rolę pośrednika pomiędzy autorami i animatorami zajęć a instytucjami zainteresowanymi ich poprowadzeniem (np. gminne domy kultury, szkoły, firmy turystyczne). Dzięki zgromadzeniu w jednym miejscu sze-rokiej oferty zajęć o bardzo różnej tematyce wierzymy że każda instytucja znajdzie w niej coś dla siebie. Daje to Państwu niepowtarzalną szansę promocji swojej oferty bar-dzo dużej liczbie potencjalnych odbiorców. Jeśli są państwo zainteresowani współpracą z SAJ prosimy o stworzenie przy-kładowego scenariusza zajęć (najlepiej kilku przykładowych zajęć dla odbiorców w różnym wieku) według zamieszczonego przez nas wzoru i przesłanie pod adres czas_wolny@saj-archeo.org Wzór scenariusza i przykładowy scenariusz zajęć znajdują się w załącznikach. Serdecznie zapraszamy do współpracy. Koordynator projektu „Czas Wolny” Zbigniew Kubiatowski.
Źródło: marketingkultury.fora.pl/a/a,27.html


Temat: program od mgr Stępień
Przedmiot: Terapia pedagogiczna dzieci z trudnościami w uczeniu się Kierunek i rok studiów: Resocjalizacja, III rok Wymiar godzin: 30 CA Rok: 2009/2010, sem. zimowy Prowadzący: mgr Katarzyna Stępień Problematyka zajęć: 1. Przepisy prawne dotyczące trudności w uczeniu się oraz organizowania fachowej pomocy pedagogicznej dla dzieci mających trudności w uczeniu się. 2. Terminologia, etiologią i diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Zasady prowadzenia zajęć korekcyjno ... uczeniu się. Metoda Dobrego Startu – pojęcie, etapy, zastosowanie, elementy oceny. Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne. 5. Zaburzenia rozwoju ruchowego. Pojęcie lateralizacji. Terapia deficytów związanych z rozwojem ruchowym. Bajki terapeutyczne. 6. Leworęczność u ... Dzisiaj się bawimy! Rewalidacja indywidualna prowadzona Metodą Dobrego Startu. Scenariusze zajęć klas I-IV szkoły specjalnej, Warszawa 1999. 11. Krasowicz – Kupis G.: Rozwój świadomości językowej dziecka, Wyd. UMCS, Lublin 2005. 12. Kujawa E.,...
Źródło: pedagodzyspecjalni.fora.pl/a/a,654.html


Temat: Grupa druga - zagadnienia do egzaminu
i pojęcia takie jak: napięcie, rytm, tempo, fikcja. 4. Drama właściwa – Nauczyciel na początku określa role każdego z uczestników. Uczniowie pracują bez scenariusza, wyrażając emocje wobec kreowanych postaci. Nie ma tu podziału na widzów i aktorów, uczestnicy stosują improwizację, natomiast aktorzy w teatrze korzystają ze scenariusza. Do najczęściej stosowanych technik dramowych można zaliczyć rzeźbę, obraz, pracę w parach, rytuał, stosowanie pytań, ... ruchowej, eksponują mowę ciała. Może to być zabawa z jakimś wyimaginowanym przedmiotem, np. gra na instrumencie. Improwizacje obejmują scenki i przedstawienia, zawierające sytuacje konfliktowe z otoczenia. Inscenizacje przyjmują za podstawę pracy tekst literacki, opracowany w postaci scenariusza, gdzie każdy ma swoją rolę. Jest podział na widzów i aktorów. Reżyserem jest głównie nauczyciel, która dba o przygotowanie strojów i rekwizytów. Rzeźba polega na przyjęciu przez ucznia określonej pozy i zastygnięcia w bezruchu. Inną techniką dramową jest rysunek, który dotyczy bohaterów literackich, i przedmiotów z wyobraźni dziecka. Drama powinna być więc wykorzystywana na wielu zajęciach ... bardzie wczuwamy się w dana sytuację, dlatego uważam, że jako przyszli nauczyciele powinniśmy realizować w szkole wiele zajęć opartych na dramie.
Źródło: forumppiw.fora.pl/a/a,492.html


Temat: Szkolenie Animatorów dla dzieci
Scenariusze zabaw i konkursów dla dzieci, Warsztaty – jak robić ogromne bańki mydlane. Organizator: Centrum Adiutor, ul. Pod Krzywą Wieżą 12, Toruń www.pomocwdomu.pl Zgłoszenia i informacje: j.piotrowska@pomocwdomu.pl tel. 056 655 10 ... co dzień prowadzą animacje i zajęcia dla dzieci. Warsztaty przygotowaliśmy z myślą o młodych osobach, które chciałyby pracować podczas imprez dla dzieci – pikników, festynów, przyjęć urodzinowych. Organizatorem szkolenia jest Centrum ... scenariusze zabaw i gier. W programie znalazły się miedzy innymi zajęcia: plastyczne, taneczne, teatralne. Zależało nam na tym, aby kandydaci na animatorów nauczyli się kreatywnego organizowania czasu dzieciom. MOŻLIWOŚĆ NAWIĄZANIA DALSZEJ ... przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Forma szkolenia: Zajęcia wykładowo-warsztatowe. Ćwiczenia, praca w grupach, w parach. Koszt szkolenia: 200 zł brutto od osoby Cena obejmuje : 16 godzin zajęć, materiały szkoleniowe, kawę, herbatę, poczęstunek. ... ruchowa. 3. Wspólne rozwiązywanie problemów. 4. Zaufanie i współzawodnictwo. III. Elementy dramy – działania parateatralne i sceniczne. 1. Inscenizacja. 2. Impostacja. 3. Adaptacja rzeczywistości na potrzeby sceniczne. 4. Kreacja postaci 5. Działanie grupowe. IV. Gry i zabawy terenowe. 1. Gry z ... podstawa działań animacyjnych. VI. Autoprezentacja i Ekspresja VII. Zajęcia taneczne. 1. Podstawowe kroki polki. 2. Podstawowe kroki rock’n’rolla. 3. Podstawowe kroki tańca cha-cha. 4. Choreografia taneczna. 5. Zabawy taneczne dla dzieci. VIII. Zajęcia plastyczne – malowanie twarzy. IX. Warsztaty –...
Źródło: umkc.pl/viewtopic.php?t=10704